Az utazás előtti teendők

terkep.png

 

Utazás előtt vannak teendők, amiket utólag jobban is tudnék csinálni, megpróbálom ezeket összeszedni

Learning Agreement

Érdemes kitöltés után először a fogadó intézménynek elküldeni a dokumentumot, ők kijavítják az esetleges hibákat. (Aláírják és beszkennelve visszaküldik, ezt kell továbbítani az otthoni erasmus irodának.) Ezek az én esetemben a kreditek voltak. A kétszeres aláírásgyűjtés így elkerülhető. 

Szállás

A legbonyolultabb számomra a szállás lefoglalása volt. Több oldalon keresgéltem: uniplaces, airbnb, spotahome, homelidays. Az első választásom a uniplaces-nél volt. Ezt a honalpot senkinek sem ajánlom. A neten keringenek róla pozitív írások, de az csak véletlen szerencse lehetett. Kezdetben minden pozitív volt, előlegnek kifizettem egy hónap lakbért. Eltelt másfél hónap, mikor jött az email, hogy mégsem fogadnak. A pénzemre várhattam két hétig, emailek sokaságát küldtem választ nem kapva, innentől nem kommunikáltak velem. 

Az airbnb lett végül a befutó, bár így egy héttel indulás előtt sem bízom el magam, hiszen ezeken a honlapokon bármikor visszamondhatják a foglalást (igaz ha kevesebb mint 30 nap van hátra az érkezésig, jár némi kárpótlás).

A keresgélést már júniusban elkezdtem, ami egyáltalán nem volt korai. Jobb mihamarabb elkezdeni. Az airbnb-n a visszamondás például díjmentes (30 nappal előtte). A uniplaces ebben sem kedvező, ott ha te mondod vissza, nem adják vissza a pénz egy részét.

Az Accademia di Bella Arti di Brera októbertől kezdi a tanévet, viszont egy csomó szállásnál az jelent problémát, hogy a tulajdonosok szeptembertől keresnek albérlőket. Még ha nincs is írva, hogy neki csak szeptembertől jó, előfordulhat, hogy az idő elteltével visszautasít emiatt.

Milánóban sok viszonylag olcsó teljes ház/lakás van, viszont ezek nagyon messze vannak Milánó belvárosától. Emiatt végül úgy döntöttem egy közelebbi lakást választok, ami nem teljes lakás, viszont az iskola könnyen megközelíthető. 

Repülő

A repülő foglalása esetén a bravofly elkerülése lett számomra a tanulság. A legolcsóbb, legegyszerűbb az eredeti honlapon és nem közvetítő oldalakon vásárolni. Szerintem a wizzair a legegyszerűbb, nekem debreceniként főképp, hiszen Debrecenből indul Milánóba járat.

Most pedig már csak az izgatott várakozás a teendőm. :)