Első hét az egyetemen

orarendd.jpg

Megkezdődött a tanítás. Még eddig csak két féle órám volt Pittura és Cromatologia órára is benéztem. 

A Pitturát Stefano Pizzi tartja. Reggel a kezdés olaszosan laza. Elméletileg 8-kor kezdünk, de 9-kor nyitották ki az ajtót és 9:20 körül köszönt be a tanár. Ezen kívül más nem is nagyon történt. Van 3 diák akik segítenek a papír ügyekben a mesternek, ők mondták el a feladatot is, miszerint rajzoljunk valamit, bármit. Mindenki elkezdett valamit szöszölni, de nem értettük mi a helyzet. Egy olasz lány szerencsére fordít nekem, mert a tanáron kívül más nem nagyon szólal meg angolul (ami azért baj mert a tanár meg nem sok mindent mond :D). 30-an vagyunk egy elég kicsi teremben. A4-esnél nagyobb rajzot az asztalon nem lehet kényelmesen rajzolni mert tömörödve ülünk. A falon lehet még festeni, rajzolni, de nem túl kellemes elkezdeni egy nagy olajképet, mert otthagyni nemigen lehet (vagy ha kérni lehet is, nem túl biztonságos a bejáró turisták miatt). Gondolom az itteni diákoknak van valahol műtermük, ha nagy képet akarnak festeni. Nekem mindenesetre nem fontos a terembeli helyzet (most jó időben legalábbis), mert a projektemet kint a szabadban fogom csinálni (a projektem egy másik bejegyzésben részletezem). Szerencsére Pizzi megengedte, hogy kószáljak a városban.

Minden tanárral alá kell íratni egy papírt, csak ezzel válik érvényessé a tárgy felvétele. A papírra rá kellírni röviden a projekt leírását, amit majd a félévben csinálni fogunk. A Cromatologia órát (színtan) Gadaleta Ignazio tartja. Sajnos erről kiderült, hogy olaszul fog előadást tartani, úgyhogy kínosan bár, de el kellett surrannom, miután 20 percig reménytelenül hallgattam hátha angolra vált a szöveg. Bementem az erasmus irodába és ekkor tudtam meg, hogy a papír aláírása nélkül érvénytelen a tárgyfelvétel, úgyhogy nincs teendőm az üggyel. Kreditem és tárgyam pedig szerencsére enélkül is van elég. Sokalltam is előtte, hogy minden nap 8-19-ig van órám kivéve szerdán és szombaton, de így már pont jó lesz remélem.