Technologie della pittura

A festészeti technikák óra után világossá vált, hogy itt minden óra olaszul folyik. Kedvezőbb esetben a tanár tud angolul. Sajnos Iaria Teresa, aki ezt az órát tartja nem tud. A diákok sem túl buzgók, hogy fordítsanak nekem mindent, így testbeszédből és a helyzetből igyekszem követeztetni. Egy lány tud angolul ő szerencsére röviden tömören elmondja mit kell csinálni. Gyakorlati óra szerencsére. Eddig vásznat feszíteni tanultunk és enyvezni. Mindezt 30x40 cm-es méretben. 2-3-ad évesek vannak a csoportban így számomra sokkoló volt tudásfaló nézésük, amikor a tanár magyarázta a vászon sarkainak behajtási módszerét. Végülis meg tudom érteni ilyen árak mellett, ha valaki itt mégsosem feszített vásznat, hiszen 4 euro a felfeszített alapozott 30x40-es vászon, míg külön a fa, vászon, enyv nélkül, alapozó festék nélkül 8 euro. A továbbikban nem tudom mi a feladat, egyenlőre úgy látom a többiek tervezik mit fessenek, alapozási módszerektről még nem esett szó (talán).

Aznap délelőtt lett volna Casentini Marco-val órám, ám valahogy elkeveredtem és véletlen anatómia órára mentem be (legalábbis az lehetett így utólag gondolkozva). Ő sem tudott angolul, de szerencsére nagy segítséget kaptam, egy lány fordított nekem mindent. Megtudtam, hogy minden héten van egy előadás, amikor a mester egy művész rajz technikáját mutatja be. A héten az a feladat, hogy ebből a technikából kiindulva, elsajátítva rajzoljuk a modellt. Az otthonihoz hasonló konzultációs módszer volt. Körbeálltunk és mindenkinek mondania kellett valamit az egyik lány munkáiról. Végül rádöbbentem a tévedésemre és átsiettem a másik órára, amiről kiderült, hogy elmarad a héten, így nem maradtam le semmiről.